Fossil órák - Dallasból a karóra világ élére

Posted by Tószegi Márk 2017/02/21 0 Comment(s)

Ma már nincs olyan komolyabb divatóra szaküzlet a világon, ahol ne lenne alapvető a Fossil márka, azonban nem volt ez mindig így.  A Fossil órák világratörő útjának megértéséhez először 1984-be kell visszaugranunk.

 

Pontosan 33 éve,  Tom Kartsotis létrehozta Overseas Products International-t bátyja Kosta ajánlására. Kosta meglátta az üzleti lehetőséget a globális piac kiszélesedésében, tudta, hogy magas profitot érhetnek el a Távol-Keletről behozott termékekkel, ezen belül is a középkategóriás órák behozatalában látta a sikert.

 

Tomnak annyira megtetszett a karórák importjának ötlete, hogy addig vállalkozását felszámolta, az ebből befolyt 200.000$-t magáhozz vette, és konkrét terv nélkül Hong Kongba utazott. Ott megbízott egy óragyártót, hogy készítsenek számára 1500 karórát, amiket később hazavitt magával Dallasba, és itt nagy haszonnal adta el kiskereskedőknek. Ez volt a Fossil cég elődjének első sikere.

 

A kezdeti sikeren felbuzdúlva, immáron átgondolt koncepció szerint az 1930-as, 1940-es évek óráinak mintájára kezdték meg új "retro" kollekciójuk gyártását. A cég 1987-ben vette fel a Fossil nevet, ekkor már évi 2 millió $ bevételt produkáltak. 1992-re ez a szám már 73,8 millió $ volt. Látszott, hogy a Fossil növekedése megállíthatatlan, ezért 1993-ban már a tőzsdére vezették a céget. Az ezt követő évek alatt a Fossil az amerikai kontinens, és az egész világ vezető divatmárkájává vált.

 

A Fossil karórák mára évi 850 millió$-os bevételt hoznak a cég számára.

 

A Fossil Group a 2000-es években olyan divatcégekkel kötött szerződést óragyártásra, mint a Diesel, a DKNY, az Armani, vagy a Michael Kors. A Fossil órák kinálatában mind férfi és női Fossil órák is megtalálhatóak, bőr illetve fémszíjas változatban is. A Fossil márka változatosságát az az állandó tervezői fantázia határozza meg, ami által minden évszakban újabb vezető modelleket hoznak létre.

 

A Fossil órák napjainkban már nem csak egy divatkiegészítő márka, egy életérzéssé fejlődött, és méltóan képvisel bárkit, aki ezen márka mellett teszi le a voksát.

Leave a Comment